Mobiliteitsbudget

Het mobiliteitsbudget is een belangrijk onderdeel van het mobiliteitsbeleid van uw bedrijf. Het geeft medewerkers de vrijheid om hun mobiliteit “à la carte” samen te stellen, binnen een vooraf bepaald budget en volgens verschillende criteria. Het opzetten, invoeren en beheren van een mobiliteitsbudget vraagt om duidelijke communicatie en bewustmaking bij de medewerkers. Traject staat klaar om u hierin te ondersteunen.

marjan-blan-marjanblan-tkwcf9zl7tk-unsplash.jpg

Noden en richtlijnen van het mobiliteitsbudget bepalen

Traject begeleidde al verschillende bedrijven bij het volledige proces van vormgeving en implementatie van het mobiliteitsbudget. In een eerste stap bouwen we aan de interne kennis over het concept en de voordelen van een mobiliteitsbudget, met bijzondere aandacht voor het management. Vervolgens worden in een workshop de pijlers en richtlijnen van het budget vastgelegd, waarbij rekening werd gehouden met de specifieke kenmerken en noden van het bedrijf. Dit alles wordt geformaliseerd in de mobiliteitspolicy.

business-plan-nieuw.png

Optimale gebruiksvoorwaarden garanderen

Ons team begeleidt bedrijven ook bij de toolkeuze en implementatie van het mobiliteitsbudget, aangezien het budget moet beheerd worden. We voeren daarom een marktonderzoek uit naar de beschikbare oplossingen, met aandacht voor de specifieke noden van het bedrijf, bijvoorbeeld dat sommige medewerkers hun auto nodig hebben voor hun functie. Daarnaast ondersteunen onze experts het bedrijf bij de communicatie rond het budget, want een goede uitleg en begeleiding bij het gebruik van de verschillende tools zijn cruciaal om een vlot gebruik en een hoge adoptiegraad van het mobiliteitsbudget te garanderen.